کِلک های جیران

الهی...شناخت تو ما را امان و لطف تو ما را عیان...

کِلک های جیران

الهی...شناخت تو ما را امان و لطف تو ما را عیان...

از کجا مطمئنی؟

یه روز خیلی گریه کرد...میگفت وقتی توی بیمارستان جنازه ها رو میبینم به خودم میگم... 

یه روزم نوبت من میشه...(آخه پرستار بود)... 

خیلی خوشحال شدم...با خودم گفتم ...یعنی به خودش اومده... 

یعنی میخواد عوض بشه...همینجور اشک میریخت...میگفت... 

از  کجا بدونم بهشت و جهنمی هست... 

از کجا معلوم بعد از مرگ زندگی دوباره ای داشته باشیم... 

از تعجب داشتم شاخ در میاوردم... 

گفتم...تو قرآن میخونی...چرا؟ 

گفت...چون از طرف خداست...گفتم مگه به خدا اعتقاد داری؟ 

گفت:این چه حرفیه میزنی...معلومه که آره... 

گفتم پس خودت داری حرف خودتو نقض میکنی... 

خدا این همه تو قرآن از زندگی بعد از مرگ گفته...اونوقت میگی از کجا معلوم!!! 

میگفت...ما این همه عبادت کنیم بریم اون ور خبری نباشه چی؟ 

داشت با این حرفا دیوونم میکرد...گفتم... 

اگر حرف خدا رو گوش نکردی و رفتی اون ور خبری بود ... 

میخوای برگردی و حرف خدا رو گوش بدی؟ 

مگه میتونی برگردی؟ 

ولی اگر گوش دادی و رفتی و دیدی خبری نبود...ضررم نکردی... 

ضرر کردی؟ 

سکوت کرد... 

باز گفت...من هنوز جوونم...وقت دارم... 

باشه پیر شدم حجاب میگیرم و خودمو  مقید میکنم... 

گفتم از کجا مطمئنی تا ثانیه بعد زنده ای؟ 

چیزی نگفت... 

همون روز یکی از مریضهای بیمارستان که هم سن خودش بود مرده بود... 

باز هم براش عبرت نشده... 

هنوز هم میگه پیر شدم جبران میکنم... 

الان جوونم...جوون باید به خودش برسه... 

شما چی میگید؟ 

حرفش درسته؟

نظرات 16 + ارسال نظر
آرشید دوشنبه 23 بهمن‌ماه سال 1391 ساعت 10:28 ق.ظ http://arshid.blogsky.com/

سلام
ممنونم از این مطلب که بسیار رسا و شیوا بیان کردید

از نظر خدایی که محبتش را نهایتی نیست ...
تا جان به حلقوم نرسیده راه برای توبه باز است ...
اما مومن از زندگی اش لذتی می برد که دیگران نمی برند .
این شخص که توصیفش را فرمودید، خودش را برای عمری از لذت بندگی و حمایتهای خاص حضرت رب الارباب محروم کرده است ...
بدون پشتوانه و بی تکیه گاه زندگی کرده و تشویش و اضطراب قرین لحظه هایش بوده اند ...
او جهنم مجسمی را پیش از مرگ به تجربه نشسته است .

واینجاست که به تجسم عینی سوره ی والعصر می نشینیم
همه در خسران و زیانند مگر ایمان آورندگانی که عمل صالح انجام می دهند .

سلام آرشید گرامی...
ممنون از حضورتون...
بله کاملا با شما موافقم...
بله متاسفانه همه در خسرانیم...
ای کاش بتوانیم از ایمان آورندگان حقیقی باشیم...
یا حق...

میشه شفاعتم کنی پسرخاله دوشنبه 23 بهمن‌ماه سال 1391 ساعت 03:13 ب.ظ http://shefaaat.blogfa.com/

سلام دوست عزیزم مطلب بجای بودخیلی هااین ادعارودارندکه بعدمرگ مگرکی رو انداختن این دنیا
درجواب این خانم محترم بایدبگم که:

درجوانی پاک بودن شیوه ی پیغمبریست

ورنه هر...... به پیری مشودپرهیزگار

خدایایک لحظه مارابه خودمان وامگذار

سلام دوست عزیزم...
الهی آمین...

علیرضا دوشنبه 23 بهمن‌ماه سال 1391 ساعت 06:10 ب.ظ http://bavarirani.blogfa.com

برگرد...
یادت را جا گذاشته ای...
نمی‌ خواهم عمری به این امید باشم که برای بردنش برمی ‌گردی
آنقدر تو را به زور نگه داشته ام که گاهی حس میکنم
یک آدم برفی را با طناب بسته ام! تا آب نشود

مطلب جالب بود. موفق باشی

بسیار زیبا بود...
ممنون...
جالب و خیلی تلخ...

محب الرضا سه‌شنبه 24 بهمن‌ماه سال 1391 ساعت 01:08 ق.ظ http://mohebolreza.mihanblog.com

سلام خواهر بزرگوار: ازاینکه اظهار محبت می کنی ممنون.خدا را شکر که ملت ما همیشه سرزنده و سربلنداست و وفادار انقلاب و ارزشها به راستی ادم ناخوداگاه بیاد سخن تاریخی ان امام عزیز می افتد که فرموده بود که : به جرات می توان گفت مردم ما از مسلمانهای صدر اسلام هم بالاترند . این انقلاب مال مردم است و مردم هم قدردان اسلام و انقلاب هستند و خدا را شکر رهبری داریم با سیاست و با درایت و حکیم و عارف و بصیرو فقیهی اگاه به زمان. او وارث به حق امام {ره}و نائب امام عصر {عج}. امیدواریم مسئولین این کشور قدردان مردم فهیم ایران باشند و خدمت گذار انها.

سلام استاد گرامی...
بله ملت ما همیشه بیدار است...
و امید است که مسئولین کمی هم به فکر این مردم نازنین و همیشه در صحنه ایران باشند...
ممنون از حضورتان...

محب الرضا سه‌شنبه 24 بهمن‌ماه سال 1391 ساعت 01:32 ق.ظ http://mohebolreza.mihanblog.com

سلام : یکی از کارهای شیطان این است که بیش از اندازه مارا نسبت به اعمال بد ما وعده دروغ می دهد که هنوز جوانی یا این که خدا ارحم الراحمین است یا... اما هدف شیطان این دشمن قسم خورده این است که انسان با کفر بمیرد . با اینکه خداوند مهربان فرموده :{ الم اعهد یا بنی ادم ان لا تعبدواالشیطان انه لکم عدو مبین}.ولی با این حال ما انسانها از یاد خدا غافلیم .
اما به نظر ما سخن این خانم منطقی نیست با کمی دقت می توان گفت که این گونه افکار عقلایی نیست زیرا دفع ضرر محتمل هم کار شایسته ودرستی است.
خداوند همه ما را از خواب غفلت بیدار کند
التماس دعا
یا امام رضا ع

بله متاسفانه با علم به اینکه شیطان همواره تلاش میکند ما را گمراه کند...
باز غافلیم از حیله هایش...
انشاالله...
استجابت دعا...

میشه شفاعتم کنی پسرخاله چهارشنبه 25 بهمن‌ماه سال 1391 ساعت 06:09 ق.ظ http://shefaaat.blogfa.com/

خدایا عشقی به من بده که مرا بسازد همچون فرشتگان بهشت تو
خدایا یاری به من بده که در غمها و شادی ها در کنارم باشد و بتوانم در او نشانه هایی از عشق واقعی و ابدی یعنی تو را ببینم
خدایا تنها یه گوشه از صفای سرشت تو را میخواهم نه بیشتر

الهی آمین...

محدثه چهارشنبه 25 بهمن‌ماه سال 1391 ساعت 01:02 ب.ظ http://shangulestan.blogfa.com

خیلی مطلب زیبایی بود...واقعا کی قراره ما ادما از خواب غفلت بیدار شیم!!!!مرسی

سلام...
ممنون از حضورتون...
زیبا میخوانید...
بله واقعا کی میخواهیم بیدار شویم؟!
خواهش میکنم...

باور ایرانی چهارشنبه 25 بهمن‌ماه سال 1391 ساعت 11:21 ب.ظ http://bavarirani.blogfa.com

پشت هر کوه بلند!
سبزه زاریست پر ازیاد خدا،
و در آن باغ کسی میخواند!
که خدا هست دگر غصه چرا؟!
آرزو دارم!!!
خورشید رهایت نکند،غم صدایت نکند... [لبخند][گل]
سلام دوست خوبم .ممنون که به من سر زدی

سلام بر شما...
بسیار زیبا بود...
ممنون...
یا علی...

میشه شفاعتم کنی پسرخاله پنج‌شنبه 26 بهمن‌ماه سال 1391 ساعت 06:27 ق.ظ http://shefaaat.blogfa.com/



خوشحال کردن شخص محزون، چه با بذل مال، چه با حرف و سخن و چه با نشستن پهلوی او، کفاره گناهان است.

حاج محمد اسماعیل دولابی

میشه شفاعتم کنی پسرخاله پنج‌شنبه 26 بهمن‌ماه سال 1391 ساعت 08:07 ق.ظ http://shefaaat.blogfa.com/

خـــــــــدا گفت : او را به جهنم ببریـــــــــــد
برگشت و نگاهی به خـــــــدا کــرد
خــــــدا گفت : صبــــــــر کنید ؛ او را به بهشت ببریـــــــــــد
فرشتگان ســـــــــؤال کردند : چــــــــــــرا
جــــواب آمـــــــــــد
چــــــــون او هنوز به من امیدوار است

انشاالله که هیچ گاه از فضل و رحمت خداوند نا امید نشویم...
ممنون دوست خوبم...

میشه شفاعتم کنی پسرخاله یکشنبه 29 بهمن‌ماه سال 1391 ساعت 05:19 ق.ظ http://shefaaat.blogfa.com/

سلام دوست بزرگوار


چه دعایی کنمت بهتر از این:
که کنار پسر فاطمه هنگام اذان سحر جمعه ای از سال ظهور
پشت دیوار بقیع قامتت قد بکشد
در دو رکعت به نمازی که نثار حرم وگنبد برپاشده ی حضرت زهرا بکنی. . .

اللهم عجل لولیک الفرج. .

ممنون از دعای خیرت دوست جونی...
الهی آمین

میشه شفاعتم کنی پسرخاله یکشنبه 29 بهمن‌ماه سال 1391 ساعت 05:49 ق.ظ http://shefaaat.blogfa.com/

‫یکی از فرق های انسان با خدا

این است که انسان تمام خوبیها

را با یک بدی فراموش میکند

ولی خدا تمام بدیها را با یک

خوبی فراموش میکند . . .

بله واقعا همینطوره...
چقدر ما انسانها گذشتمون کمه...

میشه شفاعتم کنی پسرخاله یکشنبه 29 بهمن‌ماه سال 1391 ساعت 05:51 ق.ظ http://shefaaat.blogfa.com/

.

کوریم و ندیدیم شما را هرگز
یکبار نگفتیم کجایی هرگز
ما کار مهمتر از شما هم داریم
حق داری اگر جمعه نیایی هرگز

میشه شفاعتم کنی پسرخاله یکشنبه 29 بهمن‌ماه سال 1391 ساعت 05:56 ق.ظ http://shefaaat.blogfa.com/



روزی هزار بار دلت را شکسته ام * بیخود به انتظار آمدنت نشسته ام
هر روز این تویی که دعا میکنی برای من * و من هر روز گناه کار تر از گذشته ام
تو غصه میخوری و گریه میکنی و غمگینی * دلیل آن هم منم که آب از سر گذشته ام
چشمان تو کم سو شده از بس گریستی * من عین خیالم نیست ، چه راحت نشسته ام !
هر جمعه قول میدهم آدم شوم ولی * هم عهد خویش هم دلت را شکسته ام
امروز جمعه نیست ولی قول میدهم * با بغض های گلویم و دل شکسته ام
میخواهم از نو ، نوکر خوب شما شوم * آقا نجاتم بده ، از گناه خسته ام

.
اللهم عجل لولیک الفرج

آقا نجاتم بده...از گناه خسته ام...
اللهم عجل لولیک الفرج
الهی آمین...

میشه شفاعتم کنی پسرخاله یکشنبه 29 بهمن‌ماه سال 1391 ساعت 11:41 ق.ظ http://shefaaat.blogfa.com/

پنجره زیباست، اگر بگذارند!
چشم مخصوص تماشاست، اگر بگذارند!
من از اظهار نظرهای دلم فهمیدم!
عشق هم صاحب فتواست، اگر بگذارند!

جهت سلامتی و تعجیل در فرج حضرت مهدی (عج)


اللًّهُـ‗__‗ـمَ صَّـ‗__‗ـلِ عَـ‗__‗ـلَى مُحَمَّـ‗__‗ـدٍ وَ آلِ مُحَمَّـ‗__‗ـَد و عَجِّـ‗__‗ـلّ فَّرَجَهُـ‗__‗ـم

اللًّهُـ‗__‗ـمَ صَّـ‗__‗ـلِ عَـ‗__‗ـلَى مُحَمَّـ‗__‗ـدٍ وَ آلِ مُحَمَّـ‗__‗ـَد و عَجِّـ‗__‗ـلّ فَّرَجَهُـ‗__‗ـم

احسان یکشنبه 6 اسفند‌ماه سال 1391 ساعت 02:10 ق.ظ http://tamadon-farhang.blogfa.com

پرستارعزیزحرف تورادرک میکنم بایدبه یقین برسی تادلت آرام بگیرداتفاقأاسلام هم همین راسفارش کرده!گفته است اجباری دردین نیست یعنی اینکه باتفکروتحیقیق به یقین برسیدبه قول دوستمان ماازثانیه دیگرمان خبرنداریم تحقیقتان راهرچه زودترشروع کنیدآنوقت خواهیددیدعاشقی 1روزدیرترهم دیره

بله عاشقی یک روز دیر تر هم دیره...خیلی زیبا بیان فرمودید...
متاسفانه قدرت تشخیص ما خیلی پایین اومده...
فکر می کنیم مرگ برای جوونها نیست در صورتی که این روزها داغ جوان چند برابر یک فرد مسن شده...

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد