کِلک های جیران

الهی...شناخت تو ما را امان و لطف تو ما را عیان...

کِلک های جیران

الهی...شناخت تو ما را امان و لطف تو ما را عیان...

اعجاز قرآن ،پژوهشگران ژاپنی را مسلمان کرد


اعضای یک گروه پژوهشی در ژاپن با اذعان به اعجاز قرآن به دین اسلام گرویدند.

به نوشته روزنامه الجزیره چاپ عربستان، اعضای این گروه پژوهشی که در زمینه فعل و انفعالات یک پروتئین در مغز فعالیت می کردند، از دریافت نتیجه تحقیقات پزشک مسلمان دکتر ابراهیم خلیفه که با استناد به قرآن تهیه شده بود، شگفت زده شدند و با اذعان به اعجاز قرآن در این زمینه، اسلام آوردند.

به نوشته ی روزنامه الجزیره، اعضای این گروه پژوهشی، در مورد ماده «میثا لونیدز» نوعی پروتئین که در مغز انسان و حیوان تولید می شود - به دو محصول زیتون و انجیر رسیدند که خداوند در قرآن به آنها قسم خورده است. این ماده برای انسان بسیار اهمیت دارد و توانایی کاهش کلسترول را دارد و تقویت قلب و اعتماد به نفس در انسان را عهده دار است.

براساس این گزارش، مغز انسان به تدریج ازسن ۵۱ سالگی تا ۵۳ سالگی تولید آن را آغاز می کند و سپس تولید آن کم کم کاهش می یابد و تا ۶۰ سالگی متوقف می شود و به این خاطر دستیابی به این ماده به سهولت میسر نیست. محققان در این زمینه تلاش خود را بر روی نباتات برای بدست آوردن آن متمرکز کردند، بنابر این یک گروه ژاپنی، این ماموریت را برعهده گرفت تا جست وجو در مورد این ماده شگفت انگیز را آغاز کند، چرا که این ماده از نظر دانشمندان نقش بسزایی در از بین بردن عوارض پیری در انسان به عهده دارد.

این دانشمندان ژاپنی پس از تلاش های بسیار، دریافتند که ماده ای که به دنبال آن هستند فقط و فقط در «انجیر» و «زیتون» وجود دارد. این در حالی است که خداوند منان در کتاب آسمانی قرآن گفته «والتین والزیتون و طور سینین و هذا البلد الامین، لقد خلقنا الانسان فی احسن تقویم.» دانشمندان ژاپنی در ادامه یافته های خود متوجه شدند، استخلاص این ماده از انجیر یا زیتون امکان پذیر است، اما بدون مخلوط کردن آن، چیزی را که جست وجو می کنند، امکان پذیر نیست.

به نوشته این روزنامه عربستانی آنها متوجه شدند که باید ماده بدست آمده را به نسبت یک در هفت (یک انجیر در ۷ زیتون) مخلوط کنند تا نتیجه بهتر را به دست آورند. که در همین حال دکتر طه ابراهیم خلیفه که قبلا در مورد انجیر و زیتون به پژوهش در قرآن پرداخته بود، نتایج تحقیقات خود را به این گروه ژاپنی ارسال کرد.

بر اساس پژوهش این پزشک مسلمان عربستانی در قرآن فقط یک بار از انجیر یاد شده است در حالی که ۷ بار از زیتون (۶ بار به صراحت و یک بار به طور ضمنی) نام برده شده است و این در واقع همان چیزی بود که گروه پژوهشی ژاپنی از طریق علمی به آن دست یافته بودند، در حالی که ۱۴۰۰سال پیش در کلام الله مجید ذکر شده بود. 

 

 

 

 

برگرفته از وبلاگ سیده نفیسه حسینی واعظ 

 

 

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد